leoraine: (Default)
[personal profile] leoraine
Ehm. Stolen from [livejournal.com profile] saphirablue:-)

Post a list of 20 TV shows you watch/ed.

•Have your friends list guess your favorite character from each show.

•When someone guesses your favorite character, bold the title.

•When guessed, tell us at least one reason why you like that character.



01) Sanctuary
02) Criminal Minds

03) Supernatural - Dean Winchester The reason I liked his character at first sight was because at one point in my life I could really sympathize with his *being the middleman* status between two fighting family members, sigh. But, but... there was so much more to it! Because Dean was the protector, yet he was the one more hurt by the disappearance of their dad. He took care of Sam, no matter what. And he got whumped a lot too:-) Oh, and last but not least, he was funny, sexy and uhm... I guess that's all the reason anyone would need:-)

04) Suits

05) NCIS - Tony I loved his character from the start, because he was funny but smart and such a great whump, lol. Also the dynamic in the team, I loved the menthor/student father/son kind of relationship between Tony and Gibbs. In the later seasons I was a little disappointed by where the writers were taking his character, but then came Jeanne and Tony was acting like an adult again. I'm really happy TPTB decided to bring in the more serious Tony in the latest season:-)

06) Star Trek Enterprise - Trip Tucker I have a secret love for engineers, hee. Or the smart guys. Or the blond guys! And I totally fell in love with him in the episode where he was playing hard sports half naked on a sandy planet, rofl. Or the one where he was stuck in the shuttle, freezing and ready to sacrifice himself to save Malcolm. So I was pretty bummed when TPTB decided on his fate, sigh.

07) Poltergeist:The Legacy - Nick Boyle One of my first fandoms I fell into head first, and it wasn't hard to pick a favorite character. An ex-navy seal, a hard headed fighter with sense of humor, driving a cool car. He also had a hard childhood with an abusive father but became stronger for it (and more protective of others). Uhm, I'm starting to sense some pattern here:-) Anyways, I loved the father/son relationship he had with Derek Rayne, the whole idea of a secret society and a castle and well, all the awesome ghosts and whatnot.

08) Blue Bloods

09) CSI New York - Danny Messer A scientist who can fight, lol. Brains and body too, all wrapped in one. Oh, and not to mention all the angst and insecurity in the first few seasons, his friendship with Mac and Don, or the fact they finally became a couple with Lindsey. Yes, the fact that a tv show managed to put together two people working at the same place and keep them together. It works and it's so cool to see it! Which also means that I should add Lindsay as my other favorite character. Then Don and Mac of course:-)

10) Miami Medical
11) Fringe

12) Grimm - Nick Burkhardt At the first episode I was a little wary of Nick. Something just didn't feel right, as if the actor himself was trying to figure out his role (uhm, and the weird hair didn't help much lol). But by the third episode, I was in love and this is one show that just keeps getting better and better. Just as Nick is getting better and better - at being Grimm, being a cop and a friend. I adore the relationship he has with Juliette (who is awesome on her own!) and I hope the writers will handle it well and not split them up when the big secret comes out. Let's hope. THere's also his friendship with Monroe, which is a total bromance (and yeah, I am thinking bromance instead of slash:-) Lot's of things to love about Nick and the Grimm in general (sense of humor? check. Fighting skills? check. brains? check. personal tragedy in the past? check. Sexy? double check:)

13) Charmed - Chris Perry Halliwell He was the lost son, the one that sacrificed everything to save his brother, his family. He had a secret, and he kept it for as long as he could, even though it was hard. There were daddy issues, lot's of angst and some brotherly fights. I really loved the tension between Chris and Leo, the final scene was a total heartbreaker. The fact the two managed to fix it all.

14) Haven

15) Listener - Toby Ooh, I fell in love with the show and with his character at first sight. I mean, who wouldn't with those eyes? He's a paramedic and a telepath, with a dark secret past, plenty of whump and angst potential. Toby is my whumpster, but there must also be someone to provide a little comfort, and Oz is such a great partner! (Olivia too lol). I love the banter and bromance on this show!

16) Jericho - Jake Green He was in a war, he was a pilot and he saved a girl right in the first episode. Once again, lot's of family issues to solve, but the most important thing? In the face of the *end of the world as they knew it*, he sucked it all up and helped. He took charge of things, went into dangerous situations and looked darn good while doing them:-) It's a pity the show was cut off in such a way because there was so much more Jake Green could've done:-)

17) Without A Trace
18) PSI Factor

19) Star Trek Voyager - Tom Paris The first thing that appealed to me was his status of an ex-con, the tension that was between him and the crew of the ship as well as the Maquis. He was cheeky, he was hot. Also, a smart engineer and a great pilot. In the later seasons he settled down, wasn't so much of a rebel, but I liked the fact he and B'Elanna became a couple and made it work. Also, it was really cute to watch  the progress of Tom and Chakotay's friendship (and the fights preceding lol)

20) Fortysomething



Tags:

(no subject)

1/5/12 23:41 (UTC)
Posted by [identity profile] thefannishwaldo.livejournal.com
I'll take a stab at a couple...

NCIS - Tony
Enterprise - Trip

(no subject)

2/5/12 06:21 (UTC)
Posted by [identity profile] leoraine.livejournal.com
You were right, on both accounts hee! Sending over a virtual cookie and a hug:-) Aaand, loving your icon!

(no subject)

1/5/12 23:45 (UTC)
Posted by [identity profile] argentum-ls.livejournal.com
The Listener: Toby

(no subject)

2/5/12 06:22 (UTC)
Posted by [identity profile] leoraine.livejournal.com
This one was easy, wasn't it? :-) Although I must admit I really like Oz and Olivia too, but when playing favorites, Toby would clearly win. Yay, here's a cookie and a hug!

(no subject)

2/5/12 18:25 (UTC)
Posted by [identity profile] argentum-ls.livejournal.com
Yeah, that one was easy. But, it's not like The Listener has a huge cast to choose from.

I'm always happy to take hugs and cookies :)

Let's try for Grimm while I'm here. I'm going to guess Grimm (based on the pics of the actor that you posted).

(no subject)

3/5/12 07:13 (UTC)
Posted by [identity profile] leoraine.livejournal.com
Hee, yes to the Grimm (whose name is Nick lol), although in that show it's pretty much impossible to pick one favorite character, because I love most of the cast. Sigh.

(no subject)

3/5/12 17:36 (UTC)
Posted by [identity profile] argentum-ls.livejournal.com
(whose name is Nick lol)

Ha! I knew that. Couldn't come up with it at the time. I've only managed to see a couple episodes. Catching up is one of my summer projects.

(no subject)

5/5/12 17:57 (UTC)
Posted by [identity profile] leoraine.livejournal.com
I am really enjoying Grimm, but marathoning it should be totally awesome! You have a nice summer project:-) I have kind of marathoned a couple of tv shows (watched one or two seasons in two days lol) and I must say, those shows made a much bigger impact. Soo... I might chose something new and make my own summer project:-D

(no subject)

5/5/12 22:46 (UTC)
Posted by [identity profile] argentum-ls.livejournal.com
I just finished "The Vampire Diaries" (save for the last ep of season 3 which doesn't air here until next week) and "Psych." Next up is "Grimm" and "The Secret Circle." Watching TVD as a marathon was well worth it; Psych is probably better spread out.

What shows did you marathon?

(no subject)

6/5/12 07:59 (UTC)
Posted by [identity profile] leoraine.livejournal.com
Yup, procedurals are better spread out, but shows with arc are so much better marathoned. The first one I've marathoned (and I really watched maybe ten episodes one night, staying up till morning lol) was Veritas: The Quest (which of course was cancelled. Thinking about it, all of my marathoned shows were prematurely cancelled:-(
Then there was Jericho, Miracles and Moonlight.

(no subject)

2/5/12 20:38 (UTC)
saphirablue: (Default)
Posted by [personal profile] saphirablue
3) Dean
7) Nick
9) Danny
13) Leo? Or Chris?
16) Skeet Ulrich's character (*gnah* What's his name?)
19) Chakotey

(no subject)

3/5/12 07:12 (UTC)
Posted by [identity profile] leoraine.livejournal.com
Eep, so many right! Dean, Nick, Danny, Chris (although I liked Leo very much), Skeet's character name was Jake Green and yup, that's the one:-)

The only one you didn't get was Chakotay! I liked his character, esp when he was interacting with my favorite character, lol. It's prety hard to say only one name though isn't it? I mean, I always have one character which is my favorite for whumping purposes *yes, I am ashamed* and one which is there to kinda offer TLC or whatever. So, in reality I mostly have two favorite characters, because it just won't work without the first one. Sigh. Complicated right?

Aanyways, you got the right answers, sooo *hugs and a big plate of warm cookies*

(no subject)

3/5/12 18:22 (UTC)
saphirablue: (Default)
Posted by [personal profile] saphirablue
I was so happy to see that someone else knows "Poltergeist"! \o/

Jake Green! *facepalm* Yep. Him!

Yeah, Leo was great but Chris was a tick greater. :D

Tom Paris?

Yeah, it is. I almost always have a female and a male favourite and sometimes it depends on the season and so on and so on...

Thank you! *hugs you back*

(no subject)

5/5/12 18:00 (UTC)
Posted by [identity profile] leoraine.livejournal.com
Eeep, another Poltergeist fan! *does a happy little dance* Now tell me, who was your favorite character in the show?

I've watched Charmed since the start but then kinda lost interest during the thrid or fourth season. But then... Chris appeared, and season five was the BEST!

And of course, yes for Tom Paris!

(no subject)

7/5/12 20:02 (UTC)
saphirablue: (Default)
Posted by [personal profile] saphirablue
Nick! :D I really liked him and his backstory and *everything*. And he got whumped too! :D